Det lutar

Denna fredag har verkligen gått fort! Vaknade tidigt och gick runt å pulade på lite. Började sedan å försöka att ladda in musik på min nya fina mobil. Det gick dock inte så bra. Försökte å försökte å försökte och helt plötsligt var klockan över 12-då gav jag upp!

Eva ringde och ville att jag skulle följa med på Solbacken. Vi strosade runt lite på RUSTA och Shape-det finns ju så mycket fint som man skulle vilja köpa. Hittade krukor som skulle passa perfekt framför altanen,men dom var alldeles för dyra...
Fyndade dessa brödkorgar på RUSTA härom dagen :



När jag kom hem så hade Kent börja kärra gruset vi fick igår kväll. Det är så att det lutar för mycket inåt husgrunden så vi måste fylla på med grus och bredda lite närmast grunden.
Nu hoppas jag att vädret är stabilt i morgon så att vi kan fortsätta på altansidan också. Det blir nog rätt tungt,men när det väl är gjort så blir det förhoppningsvis snyggt.
Är bara lite osäker på om grillringen står på rätt ställe. Vill flytta den mot ena hörnet på tomten...det är bara lite svårt att övertyga Kent om det. Den är ju inte så tvärlätt å flytta heller...

    

Ovanpå detta grus ska det likadant grus som vi har runt altanen och rabatterna. Blir nog riktigt bra!

I morgon är det Svergies Nationaldag! Fram med Svenska Flaggan och var stolta över vårt land!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0