Uppsala

I torsdags förra veckan så satte jag mig i bilen 07.00 på morgonen och styrde min kosa mot Uppsala. Första stoppet blev i Holmsund där jag lämnade Jenny och Robin och hämtade upp min kära mor.
Andra stoppet blev i Sundsvall,där vi stannade för att fika och titta lite i några av alla 90 !!! butiker som finns i Birsta köpcentrum. IKEA fick vänta tills vi kom till Uppsala.

När vi skulle åka från parkeringen på Birsta så blev vi påbackade, en ung tjej var för upptagen med annat för att märka att vi var bakom henne. Hon körde rakt in i dörren,så det blev en buckla i plåten och listen... Gissa om jag blev arg!!! Tur mamma var med och lugnade ner mig!

Vid 17-tiden var vi framme i Uppsala ( även denna gång fick vi cirkulera lite innan vi hittade rätt ),så resan gick rätt smidigt. Syrrans äldsta dotter tog emot oss eftersom syrran var på fotboll. Vi lagade lite kyckling och ris och slappade lite.
På fredagmorgon så körde vi igång på en gång med att tömma köket eftersom jag skulle måla väggarna. Sedan for vi och köpte färg och mat för kvällen. Syrran valde en grå färg-tack och lov så valde hon bort en fondvägg!
Kunde inte börja måla förrän vid sjutiden på kvällen då spacklet inte ville torka riktigt.
Innnan kvällen var slut så hann jag i alla fall måla två varv och det blev riktigt bra fastän jag var orolig att grundarbetet inte var riktigt bra gjort. Svårt med spackling...

Lördag låg jag ända till nio,sen var det bara att stiga upp och granska en gång till och känna att det räckte med två varv målning. Sedan bar det av till IKEA-vi var där i drygt 3 timmar!!! Vi strosade och drömde om nya fina möbler,köpte lite värmeljus och kände oss nöjda. Försökte övertala syrran om nya garderober till hennes sovrum och erbjöd mig att hinna med att fixa hennes sovrum också. Hon ville fundera...

Tanken var att vi skulle åka hemåt på söndagen, MEN eftersom jag har så´n övertalningsförmåga så lyckades min plan med att hennes sovrum också skulle förnyas. Det blev alltså en vända till till IKEA,nu shoppade syrran loss totalt! Två bilar fyllda med kartonger!!!!
Förutom en massa montering av garderober och byråer så hann vi med att bli fotograferade av syrrans fotografkompis. Han är jätteduktig på fotografering och bilderna blev super! Synd bara man ser ut som man gör :(

Vi har även hunnit med att spela vårat "familjespel" -Mexicantrain ( nu i nyare version ) och Alfapet. Sena kvällar och tidiga mornar.
ANEBODA KlädskåpANEBODA Byrå med 3 lådor
LACK Vägghylla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0