Valborg

Dagen började med utvecklingssamtal,eller som vi kallade det-invecklingssamtal. Jenny har ju inte gått så länge på skolan här i Ursviken så vi pratade om hur hon trivdes,kompisar etc.
Hon har lyckats få mycket kompisar och som läraren sa : " Killarna flockas runt dig"  -Jenny smålog till svar.

Sen jobbade jag till fyra så det blev som en kortdag även för mig.
Vi skulle egentligen ha haft gäster,men det blev inte av-tråkigt! Ungdomarna hade planer på egen hand så vi blev ensamma här hemma. Solen sken och vi satt ute å mös på altanen. Seda cyklade vi till Folkets Hus där det är drogfritt och olika aktiviteter för ungdomarna.
Tror faktiskt att jag aldrig sett en så liten majbrasa förr!!!

När vi kom hem tände Kent en brasa ute i grillringen för ev. grillning av korv... Robins pappa kom förbi en stund å babblade lite. Då satt jag med filt ute och jag kan säga att det inte var särskilt varm. Vi gick in å tände en brasa inne istället.Mysigt!

Nu på morgonen kändes det fortfarande varmt efter brasan igår kväll och så här såg ljuset ut som står på kransen
                            
                                                                                    Lite varmt-eller vad tror ni?!

                                  
                             Så här ser moppen ut nu!                       
                                                      
 
                                                          

                                                     
                                                                                       
                                                                                                                                             


Idag kommer Jonas -äntligen!!! Tänkte hinna med att skölja och rengöra altanen och gräva upp lite blommor som jag inte ska ha kvar innan han kommer.         


Kommentarer
Postat av: Margaretha Almqvist

DU - det där med högern 1 maj blev väl lite felskrivet. Fast de går kanske också tåg någonstans

Kram tralala

2009-05-04 @ 18:54:42
URL: http://www.blogg.passagen,se/etiop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0